13 października, 2014

Kawa dyniowa Starbucks z korzennym syropem dyniowym


Korzenny syrop dyniowy

Skład:


4 łyżki cukru
4 łyżki musu z dyni*
60 ml miodu
40 ml wody
1 łyżeczka cynamonu
 1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
1/4 łyżeczki mielonego imbiru




Wykonanie:

Do garnka wlewam wodę, dodaję mus z dyni, cukier i miód.
Całość zagotowuję, po czym zmniejszam ogień i dodaję przyprawy.
Gotuję około 15 minut od czasu do czasu mieszam, aż syrop zgęstnieje.
Gotowy syrop przelewam  do słoika i przechowuję w lodówce.

* mus z dyni otrzymuje się miksując blenderem upieczoną w piekarniku dynę




Korzenno- dyniowa kawa latte a la Starbucks

Skład:

(1 porcja)
3 łyżeczki syropu korzenno dyniowego
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki wrzątku
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
bita śmietana



Wykonanie:

Syrop rozpuszczam w ciepłym mleku, spieniam.
W szklance zaparzam kawę, zalewam ją do połowy wysokości.
Na samo dno wysokiej szklanki wlewam mleko z syropem dyniowym.
Kawę bardzo ostrożnie wlewam po ściankach szklanki.
Na wierzchu układam bitą śmietanę.


Do wykonania kawy zainspirował mnie przepis ze strony: 
http://www.mirabelkowy.blogspot.com

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) mogę jeść sam syrop nawet bez kawy jest taki pyszny;)

      Usuń
  2. Martyna, need help! Zrobiłem syrop, ale ma on bardziej konsystencję musu, nie jest lejący, wyczuwalne są w nim jakieś drobinki mimo tego, że zmiksowałem dynię a potem jeszcze przetarłem przez sitko. Tobie też tak wyszło? Masz jakiś pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mój syrop jest gęsty i ma ciemno-brązowy kolor ( tak jak na przedostatnim zdjęciu w słoiczku), dlatego nadaje się do kawy czy polania nim bitej śmietany. Myślę, że nie uda Ci się całkowicie usunąć tych drobinek, ze względu na konsystencję dyni. Mi osobiście te drobinki nie przeszkadzały;) mam nadzieję, że chociaż trochę rozwiałam Twoje wątpliwości ;)

      Usuń
    2. Dobra, dolałem wody i miodu i pogotowałem trochę dłużej, teraz konsystencja jest znacznie lepsza :) Nadal są te drobinki ale wyczuwalne są tylko w syropie, w kawie już nie. Co do kawy to bomba! Faktycznie smakuje jak pumpkin spice latte w Starbucksie! Takiego efektu się nie spodziewałem. Dzięki! :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń